איזה ציוד חשוב לקנות לכלב ראשון?

מגורים ושינה, זיהוי ובטיחות, מזון ושתייה וכמובן ניקיון, טיפוח וצעצועים הם חלק בלתי נפרד מרשימת הציוד הנדרשת עבור החבר החדש שעומד לגור איתכם. אז איפה משיגים ואיך בוחרים? הנה המדריך המלא

הכנת הציוד המתאים לכלב חדש בבית  מתבצעת כ-2-3 ימים לפני שהוא מגיע. בשלב המוקדם הזה, הדגש הוא על ציוד למגורים ולשינה. המטרה של רכישת ציוד למגורים ולשינה בשלב מוקדם היא לא רק לעזור לכלב להתאקלם ולגרום לו להרגיש בנוח, אלא להאיץ את הקצב שבו הריחות שמוכרים לו נצמדים אל הפריטים השונים. לכן, כדאי לדאוג לכלב עם מיטה חמימה בהתאם לגודל ולמשקל ובמידת הצורך גם לסדר מלונה לכלב ששוהה חלק מהזמן בחצר או מחוץ לבית.

החשיבות של ציוד בטיחות

קטגוריה אחרת של מוצרים לא פחות חשובים כוללת בתוכה ציוד בטיחות. כאן מדובר בראש ובראשונה על רצועה לכלב, קולר או רתמה. את הרצועה, התג או הרתמה בוחרים מטבע הדברים על פי סוג הכלב והגזע. גם אם מביאים גור כלבים, כדאי להתייעץ עם חנות חיות או בעל מקצוע ולבחון את ההשפעה של הרצועה, הקולר או הרתמה בטווח הארוך. במידת הצורך, אפשר לערב את הווטרינר שאליו ממילא מגיעים על מנת לקבל פרטים על חיסונים. 

תג זיהוי ושבב אלקטרוני

בשולי הדברים, צריך להזכיר את החוק בישראל ואת האופן שבו הוא משפיע על בעלי חיים ובעיקר על מי שבוחר לגדל אותם. בהקשר הזה, צריך למשל לדעת שכל כלב בגיל של מעל 3 חודשים מקבל שבב אלקטרוני ותעודה. זהו חלק בלתי נפרד מההליך לאחזקת כלב ומבצעים אותו במרפאה וטרינרית. באותה הזדמנות, אפשר לרכוש עבור הכלב תג זיהוי – כי למרות שהוא לא חובה על פי החוק, ניתן להיעזר בו על מנת שכל מי שימצא אותו יוכל לאתר אתכם בקלות.

מזון ושתייה בבית ובחוץ

רשימת הציוד שאותה חשוב לקנות עבור הכלב החדש בבית לא יכולה להיות שלמה בלי מזון ושתייה. פה, הסוד הוא להתאים את סוג המזון לסוג הגזע של הכלב ולגיל שלו,במידת הצורך אפשר להתייעץ עם חנות חיות בנהריה לגבי מזון לכלבים עם בעיות רפואיות, רגישויות ספציפיות, אלרגיות וכן הלאה. אם לא יודעים מראש האם לכלב יש אלרגיות, חשוב לעקוב אחר התגובה שלו ולדאוג שיהיה ציוד שיאפשר לו לצרוך את המזון והשתייה גם בתוך הבית וגם בחוץ: במרפסת, בגינה, על הגג או בכל מקום אחר שבו הוא יבלה.

איזה מוצרי ניקיון וטיפוח מתאימים לכלבים?

בעלי כלבים וחיות מחמד יכולים להתעודד בכך שניתן לרכוש את כל המוצרים תחת קורת גג אחת בחנות חיות בנהריה למשל. אם עושים את זה בצורה נכונה, ניתן לשמור על הפרווה של הכלב ולשפר את איכות החיים שלו. באופן כללי, שמירה על פרוות הכלב חשובה לבריאותו ואפשר לעשות את זה עם אביזרי טיפוח, שמפו לשיער, מברשות, מסרקים ועוד. לאחר מכן, כדאי להצטייד גם בגוזז ציפורניים ובמברשת שיניים שתשמור על בריאות חלל הפה והלסת.

צעצועים להסתגלות לסביבה לא מוכרת

כלב חדש בבית עומד להתמודד עם קשיים לא פשוטים. מצד אחד, יש להתאזר בסבלנות ולהבין שמדובר על תהליך טבעי שבסופו של דבר חולף עם וגם בלי אילוף. מצד שני, אין סיבה לתת לכלב לעבור את זה לבד. אז על מנת לעזור לכל בני המשפחה, ניתן לרכוש עבורו צעצועים שמונעים שעמום ומעודדים פעילות גופנית. על הדרך, מצמצמים למינימום את הסיכון לכך שהכלב יגרום נזק לציוד כאשר אנחנו לא נמצאים.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *