איך לבחור כלב או חתול לאימוץ?

חיית מחמד מעניקה לנו אהבה בלי תנאים. גם כלב וגם חתול מתקשרים די מהר לבעלים שלהם והם יודעים, כל חיה בדרכה, להביע מסירות וחיבה. יש אנשים שיודעים בדיוק מה הם מעדיפים – האם זה כלב או שאולי זה חתול. יש אנשים שלא בטוחים האם כדאי לבחור בחתול או שכדאי להם לבחור בכלב. ויש כאלה שרוצים לדעת יותר לגבי בחירת כלב או חתול לאימוץ, כדי לקבל את ההחלטה הנכונה יותר בשבילכם (לפני שמכניסים הביתה ידיד או ידידה בעלי פרווה רכה ונעימה). אז איך לבחור? קבלו כמה טיפים חשובים.

טיפ לחסרי מושג – פרא או מבויתאימוץ כלב או חתול

אם אתם מאוד אוהבים חיות אבל אין לכם מושג איזו חיית מחמד כדאי לכם להכניס הביתה, קבלו את הטיפ הבסיסי אך החשוב הבא. חתול נקשר באופן מאוד חזק לטריטוריה ואילו כלב נקשר מאוד חזק לבעליו האנושי. החתול נחשב לבעל חיים הרבה יותר עצמאי. שלא כמו כלב, הוא נחשב לפחות מבוית ויש אומרים אפילו כלל לא מבוית. אם אתם מחפשים חיית מחמד חביבה אבל כזאת שבליבה היא עדיין פראית, חתול הוא החיה שלכם. אם אתם אנשים מבויתים, אוהבי נוחות ומעדיפים גם חיית מחמד מבויתת – כלב יתאים לכם מאוד.

חיי כלב? יש כאן אחריות

כל חיית מחמד והאופי שלה ובהחלט נדבר על כך בהמשך, אך לפני שתאמצו כלב או חתול, קחו בחשבון שיש כאן אחריות. חיית מחמד זה לא חולצה, שאם משתעממים ממנה אפשר בקלות למסור או להחליף. מי שמאמץ כלב או חתול לוקח על עצמו אחריות בלתי מבוטלת וחשוב להיות ערוכים לכך. כלב זקוק לטיול בחוץ, בכל יום וגם יותר מפעם אחת ביום. הוא חייב לרחרח, להשתובב, לחלץ עצמות. הוא גם חייב לעשות את צרכיו (ובעליו האחראי צריך לאסוף אחריו). כלב כדאי להוציא לטיול אפילו אם יש ליד הבית חצר פרטית.

חתול יכול להסתדר יפה מאוד גם אם הוא נמצא בתוך הבית 24/7. יחד עם זאת, גם כלפיו יש אחריות. הוא צריך פינוקים ומשחקים וליטופים. וצריך לארגן לו ארגז לעשיית צרכים. ובל נשכח כי את חיית המחמד, כלב או חתול, יש לטפח ולדאוג לחיסונים. אבל יש תמורה – תמיד יש מי שמחכה לכם בבית, עם אהבה שלא תלויה בשום דבר. תמיד יש מי שישמח לקרתכם ולקראת הילדים. ותוך כדי כך, אפשר גם ללמד את הילדים אחריות מהי.

שימו לב לאופי

כמו בני אדם, גם לכלבים ולחתולים יש אופי. יש עצלנים ויש נמרצים. יש אדישים ויש עליזים. יש כאלה שאוהבים לשחק כל היום ויש כאלה שאוהבים מאוד לרבוץ ולנמנם. אז אם אתם שואלים אותנו איך לבחור כלב או חתול, פשוט שימו לב לאופי. אם כבר החלטתם לגבי כלב או חתול, עליכם להחליט איזה מין טיפוס תרצו בבית. טיפוס שובב יותר או רגוע יותר. טיפוס בטלן וחובב פינוקים או נמרץ, שרוצה מאוד להשתולל בחוץ.

שימו לב לגודל

אנו ממליצים לכם לשים לב גם לגודל, לפני שמאמצים. חתול יכול להגיע למשקלים של 5 עד 8 ק"ג ובדרך כלל לא יותר מכך. לגבי כלבים, אפשר למצוא כאלה שהינם יותר קטנים מחתול ממוצע אבל יש גם כלבים גדולים, שמגיעים עד למשקלים של 50 או 60 ק"ג ויותר. אז בחרו לפי מקום מגוריכם (עיר, קיבוץ, מושב), לפי העדפתכם וגם לפי סוג וגודל הבית (בהתאמה דירה קטנה לעומת בית קרקע מרווח). כך יהיה טוב גם לכם וגם לחיית המחמד שלכם.

המאמר באדיבות ערן פולק

 

 

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.