דגי גופי וגידולם

אם אתם מחזיקים אקווריום ביתי, חשוב מאד שתדעו כי כדאי מאד לגדל בו דגי גופי. דגי גופי נחשבים לדגי הנוי הנפוצים ביותר באקווריומים ביתיים. דגי גופי הם דגים מאד סתגלנים אשר יכולים לחיות בטמפרטורות נמוכות או גבוהות יחסית אך הטיפול והגידול שלהם מצריך הקפדה והבנה. לפני שאתם מחליטים להוסיף דגי גופי לאקווריום יש להכירם היטב מטבע הדברים.

מאפייני דגי גופי

דג גופי - אחד הסוגים היפים ביותרדגים אלה נקראים על שם החוקר אשר גילה אותם בשנת 1866 (רוברט גופי). סביבת הגידול הטבעית שלהם היא באזור של צפון ומרכז אמריקה ובאסיה, והם חיים בקבוצות גדולות. גודלם נע בין 4 ל – 5 וחצי ס"מ לבוגר ותוחלת החיים שלהם היא שנה עד שלוש שנים לערך. דגי גופי מאד סתגלנים והם יכולים לחיות בטמפרטורת מים שבין 16 ל – 32 מעלות וככל שהטמפרטורה גבוהה יותר הם יגדלו מהר יותר.

הזכרים מאד צבעוניים לעומת הנקבות שפחות צבעוניות. דגי גופי הם שקטים ורגועים ואין לערבב אותם עם דגים תוקפניים ואגרסיביים. הם מתאימים לאקווריומים החל מעשרים ליטר לכל ארבע דגים והם חיים גם במים מתוקים וגם במים מלוחים.

פרטים נוספים אודות גידול דגים אלה

  • מזון – הם אוכלי בשר אבל יכולים לאכול הכל, וחשוב לגוון את התפריט שלהם. תדירות האכלה שלהם היא שלוש פעמים ביום, אך הם מסוגלים לחיות עד שבוע ללא מזון.
  • רבייה – הנקבות יכולות להשריץ עד 200 בתום ההריון, אך המספר הממוצע נע בין 20 ל 40. ההריונות מתקיימים כל השנה והן נמשכים כחודש ימים. סימני ההריון הם גידול מתמיד של בטן הנקבה והופעת כתם שחור ליד פי הטבעת שלהן. יש לדעת כי דגי גופי אוכלים את השרצים שלהם ולכן מומלץ להפריד את הנקבה לקופסת רבייה מיוחדת לפני ההשרצה.
  • תחזוקת וניקיון האקווריום – אחת לשבוע יש להחליף כחמישית ממי האקווריום במיוחד אם יש בו דגים רבים. אין צורך בחימום המים ומוטב להוסיף לאקווריום צמחיה מסוגים שונים שתשמש להם כמסתור טבעי כמו בסביבת הגידול הטבעית שלהם.
פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *