הדברת פרעושים וקרציות בדשא לכלבים וגורי כלבים

טיפול בפרעושים כולל הדברה בסביבת המחייה של הכלב. בין היתר כדאי לבצע הדברה מקצועית בחצר או בגינה, למנוע את כניסת הפרעושים לבית מבחוץ וגם להשתמש בשיטות אפקטיביות להדברה עצמית, טבעית, אקולוגית או אורגנית.

בעלי כלבים חייבים לדעת כיצד להתמודד עם הופעת פרעושים. זהו מטרד נפוץ מאוד אצל כל סוגי הכלבים ובגילאים שונים. פרעושים מופיעים בעיקר בתקופת הקיץ ומתרבים במהירות בטמפרטורות גבוהות. הם גורמים גירודים, אדמומיות ותחושת חוסר נוחות. במקרים של רגישות עלולים פרעושים לגרום מחלות מעיים וליצור תגובות קיצוניות אצל הכלב. יחד עם זאת, הטעות הנפוצה היא להשקיע בטיפול בכלב בלבד ולוותר על ההדברה הנדרשת בסביבת המחייה.

הטיפול בפרעושים חייב לכלול את סביבת המחייה של הכלב. אם מדובר על בית עם חצר, גינה או מרפסת, יש לבצע הדברת פרעושים מקצועית על הדשא. אפשר לבצע הדברה דומה בבתים עם דק וריצוף וחשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע. ניתן גם לשלב בין הדברה מקצועית להדברה עצמית, באמצעות תכשירים יעילים כמו אמפולות, שמפו ותרסיסים.
הדברת פרעושים

טיפים להדברה עצמית של פרעושים

הדרך הנכונה לטפל בפרעושים היא לזהות אותם מוקדם ככל האפשר. תוכלו לדעת אם יש לכלב פרעושים לפי התגרדויות בתדירות גבוהה, זיהוי נוכחות של תולעים בצואה ובדיקה יזומה בתוך שורשי הפרווה. לאחר מכן רכשו את המוצרים המתאימים ובצעו טיפול שגרתי אחת למספר שבועות. הקפידו על טיפול לפי הוראות היצרן ובעיקר כאשר מזג האוויר מתחיל להתחמם. רצוי כמובן להתייעץ עם וטרינר ולהתעדכן באתרי האינטרנט לגבי חומרים רעילים, או לחילופין מוצרי הדברה עצמית שאינם מספקים הגנה כללית לכלבים וגורים.

מבחינת הטיפול בסביבה או בדשא, יש עוד כמה טיפים שיכולים לעזור להדברת פרעושים עצמית:

  • כדאי לשאוב את איזורי המחייה של הכלב ולכבס שמיכות, מיטה וכיסויי ספה
  • יש לבצע שאיבה יסודית של כל הבית בגם בחדרים שאליהם הכלב לא נכנס
  • השתמשו במסרק פרעושים או מסרק כינים צפוף
  • נסו לשקול הדברה מקצועית בכל החצר והאיזור שמחוץ לבית

מהי הדברת פרעושים אקולוגית או טבעית?

הדברה אקולוגית מתבצעת ללא צורך בעזיבה של הבית או הרחקת חיות המחמד. המדביר מרסס את החצר והבית ללא מסיכה, עם חומרים אורגניי טבעיים בניחוחות נעימים. תכשירי ההדברה האורגניים עומדים בתווי התקן הנדרשים והם נחשבים יעילים. התכשירים האורגניים מתאימים לטיפול בפרעושים, קרציות ופשפש המיטה.

יש גם דרכים לבצע הדברת פרעושים יעילה בצורה טבעית. ניתן להוסיף חומץ תפוחים לקערת המים של הכלבים כדי לסייע לכלב לדחות פרעושים, אך חשוב במקרה כזה להחליף את המים מדי יום. בנוסף, מכשיר ללכידת פרעושים יכול לפעול בבית באופן קבוע. המכשיר הוא מלכודת דבק המסייע בהדברה וגם נותן אינדיקציה מסוימת לחומרת רמת הנגיעות בבית.

 

באדיבות – דויטש חברת הדברות בע"מ

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.