כיצד לעשות ניקיון כלבים בעלי שיער גדול?

ניקיון כלבים

ניקיון כלבים

הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם, ואצל רבים הוא לא פחות מבן נוסף במשפחה

בית שלא היה בו כלב מעולם ככל הנראה לא יצליח להבין את ההשפעה העמוקה והאמתית שיש לכלב על בני הבית כולו, ומנגד, בית שחי בו כלב לא מבין כיצד ניתן לחיות בלי כלב בבית. הכלב הוא בעל חיים אוהב, משפחתי ונאמן בצורה בלתי רגילה, שהופך את הבית למקום שמח ואוהב יותר כברירת מחדל. רבים מאתנו מתייחסים לכלב שלנו כאל לא פחות מבן משפחה נוסף, ובתור שכזה אנחנו רוצים גם לשמור על הניקיון שלו בצורה הטובה ביותר.

כיצד ניתן לשמור על הניקיון של הכלב, גם אם מדובר בכלב גדול ושעיר?

  • הבעיה המובנת מאליה בכל הנוגע לניקיון כלבים גדולים ושעירים קשורה, באופן טבעי, בפרוותם. בהקשר זה, ובמיוחד בימי הקיץ, חשוב מאוד להקפיד על הברשה של פרוות הכלב על בסיס יום יומי (לא יותר מחמש דקות), ומקלחות על בסיס קבוע של לפחות פעם בחודש. אם נקפיד על שני העקרונות האלה, נוכל להיות בטוחים שכל פרווה מלוכלכת לא מצטברת והופכת לקשרים אלא מוברשת החוצה או שמנוקה ביסודיות. באותו עניין, במיוחד עם כלבים גדולים ושעירים מומלץ גם לעבור תספורת לפחות פעם או פעמיים בשנה בשביל לחסל כל עשב שוטה בפרווה.
  • כמובן שהיגיינת הכלב לא קשורה אך ורק בפרווה, אלא גם בציפורניים, באוזניים ואפילו בשיניים. טיפול אוזניים לכלבים בעלי שיער ארוך ואוזניים גדולות הוא חשוב גם מבחינה בריאותית, וגם פעולות כמו קציצת ציפורני רגליו של הכלב ורכישת חטיפים מנקי שיניים יכולות להיות משמעותיות מאוד עבור היגיינת הכלב.

עבור רבים מאתנו אין תענוג גדול יותר מלחבק ולהתכרבל עם הכלב, לכן כדאי שיהיה נקי

אמנם בטוח שיש מי שמרים גבה על ההצהרה הזו, אבל רבים מאתנו מתקשים לישון אם הכלב שלנו לא בקרבת מקום. הכלב הופך, במקרים רבים, לחלק בלתי נפרד מהמיטה שלנו, ובהתחשב בכך אנחנו צריכים להיות בטוחים ככל הניתן שמדובר בחלק היגייני, נקי ומטופח מהמיטה שלנו. אם יודעים איך לעשות זאת נכון, שמירה על ניקיון הכלב היא גם לא כל כך מסובכת.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.