כל מה שצריך לדעת על חיסונים לכלבים

חיסון לכלבממש כפי שחשוב לחסן בני אדם, וכפי שאנו לוקחים את הילדים שלנו לחיסון ואף מתחסנים בעצמנו – כך גם חשוב שנחסן את הכלבים שלנו. השפעת החיסון על הכלב זהה לזו של האדם – מחדירים נגיף מוחלש לגוף הכלב, הגוף מכיר את הנגיף ומתחיל לפתח נוגדנים נגדו. כך, אם המחלה האמיתית תתקוף את הכלב – הוא יהיה מחוסן לחלוטין ולא יפגע. כך איכות החיים של הכלב תישמר והוא לא יחלה במחלה קשה. חלק מהחיסונים אף יועילו גם לבריאות שלכם, כי חלק מהמחלות אף מדבקות לבני אדם.

על אילו חיסונים מדובר?

חיסון משושה

החיסון המפורסם ביותר הוא החיסון המשושה. הוא נקרא כך כי במנת חיסון אחת, הכלב מקבל הגנה מפני שש מחלות שונות: כלבלבת (לא לבלבל עם כלבת), דלקת כבד, שפעת, פרוו, וכן עוד שני חיידקים שהם מדבקים גם עבור בני אדם, ולרוב כלבים נדבקים מהם כתוצאה מחשיפה למכרסמים, או לבני אדם שנדבקו בחיידק. החיסון המשושה הוא אחד מהחשובים ביותר, ויש לתת אותו לגורים אף כמה פעמים בתקופת ינקותם – ולכלבים מבוגרים לתת אחת לשנה.

כלבת

זהו אחד החיסונים החשובים ביותר שיש כיום, ולמעשה זה החיסון היחיד לכלבים אשר החוק בישראל מחייב את הבעלים לתת לכלביהם. הכלבת היא מחלה מסוכנת מאד עבור כלבים ובני אדם כאחד וגם אין לה מרפא – ולכן החיסון הוא קריטי. יש לחסן את גור הכלבים החל מגיל 3 חודשים וגם לחזור על החיסון במהלך השנה הראשונה. מרגע שהכלב הוא בוגר – יש לחסן אותו אחת לשנה. לעתים כלבים מבוגרים מאד יש לחסן פעמיים כדי שהנוגדנים יפותחו היטב בגוף.

שעלת

בניגוד לחיסונים אחרים, את השעלת לא נותנים לרוב במינון קבוע, אלא בעיקר כאשר עקב תנאים מסוימים הכלב עלול להיות חשוף להרבה מאד כלבים אחרים שלא בהכרח מחוסנים. כך למשל, אם אתם יוצאים לחופשה ושמים את הכלב בפנסיון – מומלץ בחום לחסן אותו מפני שעלת.

חשוב מאד לחסן את הכלב בזמן

חיסון של כלבים זה לא משהו שכדאי לשחק איתו. הקפידו תמיד על מתן החיסונים בזמן והקשיבו להמלצות של הווטרינר שלכם – ותוכלו לשמור על הבריאות של כלבכם.

המידע באדיבות:

חווית הכלבים – פנסיון לכלבים בשרון

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.