מה באמת בריא לכלב שלם אוכל נא או אוכל תעשייתי?

לאחרונה מתעוררות מחלוקות רבות בנוגע למזון התעשייתי שמגיע בשקים לעומת תזונה טבעית אשר מבוססת על תזונה נאה לכלבים. מה הכי בריא לכלב שלכם? כל התשובות במאמר הבא לפניכם.

השוואה של האוכל התעשייתי לכלבים לג'אנק פוד נשמע פעמים רבות בשנים האחרונות ואנשים רבים מעודדים להאכיל את הכלבים שלהם בתזונה נאה בטענה שהדבר מביא להם שיפור במערכות העיכול, הארכת תוחלת חיים, שיפור משמעותי בבריאות ועוד מספר יתרונות הנטענים בתזונה זו עליהם נפרט בהמשך. האומנם תזונה טבעית ונאה לכלבים באמת בריאה לחברכם הנאמן ?

ד"ר רועי מסביר:

ד"ר רועי בעל חנות אוכל לכלבים בראשון לציון מסביר לנו כי הטענה שכלבנו דומים לאבותיהם לזאבים ולכן עליהם לאכול את מה שאבות אבותיהם אכלו בטבע היא שגויה ממספר סיבות: כלב המחמד, חברנו הנאמן עבר מספר גלגולים עד שהגיע לצורתו שאנו מכירים היום, מקורו אכן מגיע מהזאבים אך הוא עבר תהליכי ביות והרבעה רבים במהלך ההיסטוריה על ידי האדם. לכן, האוכל שזאבים היו אוכלים בעבר אינו תואם לתקופה זו לכלבים שלנו.

שנית, ד"ר רועי מוסיף כי הבשר של היום אינו נקי ועלולים להימצא בו שאריות רבות של פתוגנים כמו:

  • סלמונלה
  • א.קולי
  • טוקסופלסמה
  • קמפילובקטר ועוד

והם עלולים להיות נשאים של מחלות אלו מבלי ידיעתנו ולהפיץ אותם לסביבה. כמו כן, ידוע כי ניתן למצוא בבשר של היום שאריות אנטיביוטיקה, אומנם מערכת העיכול שלנו עומדת בפירוקה אך מערכת העיכול של הכלב שונה ואינה תהיה רגילה לקבל כמויות רבות של שאריות תרופות דבר שעלול להביא לנזק בלתי הפיך למערכת העיכול של הכלב ואף למוות מוקדם יותר.

גיוון בהרגלי התזונה של כלבכם

נחדד, כי אין אנו פוסלים תוספת טבעית לתזונה היומית הרגילה של הכלב, בניהם ירקות, אורז, ויטמינים שמועילים לבריאות כלבכם. הדבר החשוב הוא לעשות סקר שוק ובדיקות מעמיקות על החברות האוכל שאתם רוכשים לכלבכם ולבחור עבורו חברה איכותית עם חומרי גלם איכותיים ויש כיום רבות אשר עומדות בסטנדרטים גבוהים ביותר. יחד עם האוכל, תוכלו לשלב במהלך היום נשנושים בריאים לכלבכם מירקות ופירות. חשוב להדגיש – לא כל פרי או ירק מתאים למערכות העיכול של הכלבים, לכן יש להתייעץ מול וטרינר או מומחה לתזונה של כלבים לפני שאתם משלבים תוספי תזונה.

לסיכום,

אין ספק כי ברמת הרעיון, תזונה נאה היא פתרון חלומי אך במבחן המציאות לא נעשו מספיק מחקרים אשר מאמתים אם תזונה נאה באמת בריאה עבור הכלב לטווח הרחוק. אנו ממליצים לכם להימנע מלתת לכלבכם בשר טרי כיוון שאנו לא תמיד יודעים מה הוא מכיל ואת הנזקים העתידיים שעלולים להתעורר בהמשך. בנוסף, אוכל נא לא משתלם, יקר מאוד ויגזול מכם זמן רב של הכנות. הפתרון המושלם עבור תזונה לכלבים הוא לשלב תזונה של אוכל איכותי בשקיות יחד עם תוספי תזונה שונים כמובן אחרי ייעוץ מקצועי. בתאבון!

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.