טיפים למעבר דירה עם הכלב שלכם

בתהליך מעבר הדירה, אנחנו צריכים לחשוב על כל הפרטים והנוגעים בדבר, כולל הכלב שלנו

כשאנחנו עוברים דירה, יש לא מעט גורמים שנוגעים בדבר ושמעבר הדירה משפיע עליהם. בראש ובראשונה ניצבים כמובן אתם – העוברים דירה ומשנים את חייהם בצורה די משמעותית. מעבר לכך, נמצאים האנשים הקרובים אליכם ביותר, שגרים אתכם או שנמצאים בקרבתכם ובדירה שלכם לא מעט. עוד גורם שחשוב מאוד להתחשב בו, במידה והוא קיים, הוא הכלב שלכם – כלב הוא הרבה יותר מחיית מחמד, ומדובר הלכה למעשה בחלק בלתי נפרד מחיי הבית והמשפחה שלכם. כשאתם עוברים דירה, גם הוא מושפע מכך במידה רבה, וחשוב לדעת לעשות זאת נכון.

כמה טיפים למעבר דירה נכון עם כלב – והדרך שבה תבטיחו את המעבר הנוח ביותר עבורו

  • לא טריטוריה, להקה – הכלב הוא אמנם חיה טריטוריאלית, אבל הוא לא קשור לטריטוריה באופן ספציפי, אלא הרבה יותר ללהקה שלו – במקרה הזה, אתם והמשפחה שלכם. לכן, כאשר הלהקה נשארת יחד גם לאחר מעבר הדירה, ההסתגלות של הכלב צריכה להיות נוחה. במידה ומעבר הדירה כולל גם ניתוק מאנשים שהכלב היה רגיל אליהם (בעקבות פרידה או יציאה של ילדים מהבית) – יש להרגיל את הכלב באופן הדרגתי למצב החדש לאורך זמן.הובלת דירה עם הכלב
  • מצאו חפצים המקלים על המעבר – ישנם חפצים היכולים להקל על הכלב את תהליך מעבר הדירה, ולהרגיל אותו לבית החדש. כשאתם מזמינים שירות מקצועי של הובלת דירה, חשוב להקדיש ארגז לחפצי הכלב ולפרוק אותו במהירות בדירה החדשה – שכן כך הוא יבין שמדובר בבית שלו על כל המשתמע מכך – צרכים, התנהגות וכדומה. כאשר יש לכלב את קערות האוכל והמים שלו, המיטה שלו והצעצועים שלו – הוא מסתגל לסביבה הרבה יותר מהר.

כלב הוא חיה סתגלנית, וכל עוד המעבר מתבצע בצמוד אליכם, הכל צריך להיות בסדר

באופן כללי, כלבים מסתגלים למצב חדש הרבה יותר מהר ממרבית בעלי החיים (חתולים, לדוגמה, הם הרבה יותר מסובכים במעבר דירה). עם זאת, חשוב להדגיש כי האופי הלהקתי של הכלב אומר שתהליך מעבר הדירה עם הכלב תלוי בכמה שאתם מקדישים לו תשומת לב – וככל שתהיו צמודים אליו יותר כן ייטב.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.